2012 erklärte ich auf dem Liedertreffen, welche Probleme ich habe, ein Lied zu singen. Als Fortsetung löste ich das Problem durch die Entwichlung eines A-Moll-Kapodasters.

Meinen Beitrag am LT13 hat Clemens Jahn dankenswerter Weise bei Youtube ins Netz gestellt. Hier kann man ihn ansehen.

OriginalHochdeutsch
Wißts ihr wos des is?

Wia i im Forum gfrogt hab, ob i mi aa als Liedermacher bezeichnen deaf, bin i ausglacht worn. Des hod mi scho troffa. Drum hob i mia des do baut. Des is ein A-Moll-Kapodaster, und zwar da Prototyp.
Wißt ihr was das ist?

Als ich im Forum gefragt habe, ob ich mich auch als Liedermacher bezeichnen darf, bin ich ausgelacht worden. Das hat mich schon getroffen. Drum hab ich mir dies hier gebaut. Das ist ein A-Moll-Kapodaster, und zwar der Prototyp.

Laßts eich durch des grüne Bandl ned irritiern, des is eigentlich fia de Schi zum zamm macha, oba des hob i etzt zweckentfremdet. Und i moan, langsam kumm i in a Alter, wo i besser Giatarr spui wie Schifahr. Naa- Es muaß hoßn, i kumm in a Alter, wo in besser Gitarrspuin wie Skifahrn sollt.

Also, den Kapodaster hob i ned selba gmacht, den hod a Kumpl, da Gerhard, nach meinen Plänen gmacht, des war im wahrsten Sinn des Wortes Akkordarbeit. Am Gerhard sei Muatta ist vor Kurzem gstorm und do hod er ihr Wohnung auflösn miaßn. Und von do hod er zwoa Lattn daher bracht, de warn so im rechtn Winkl zamm gmacht und san an da Wend ghängt. Wia ma de Gewaltdarstellung weggmacht ham, ham de Leistn fia den Kapodaster von der Höh und da Dickn wia angemessn passt.

Wia er dann den Kapo,- wißts, de Musika song eigentlich imma nua Kapo dazua - Also, wia er den gmacht hod, hod er gmoant, dass's de gleiche Arbeit waar, wenn er glei mehr af oamal macha darat. Er muaß ja nua de ganze Lattn af oamol ausfräsn und dann zrecht schnein. Wia i eam gsogt hob, dass heid an die 80 Leid do san, hod er gsogt:"Du, so Kapodaster stell ma in Massenproduktion her, ich machs und du vakafft as. Und dann stell ma ned bloß A-Moll-Kapodaster her, sondern in allen Tonarten. Ois, was so gibt, von A-Moll bis Z-Moll, A-Dur bis Z-Dur. Du, des san 50 verschiedene Kapodaster," hod er gsogt, "do mach i no a Kistl dazua, wos olle nei passn. Und dann werns als Komplettsatz vakafft."
Laßt euch durch das grüne Band nicht irritieren, das ist eigentlich um die Ski zusammen zu machen, aber das hab ich jetzt zweckentfremdet. Und ich meine, langsam komme ich in ein Alter, in dem ich besser Giatarre spiele als Ski fahre. Nein- Es muss heißen, ich komme in ein Alter,in dem in besser Gitarr spielen als Skifahrn sollte.

Also, den Kapodaster hab ich nicht selbst gemacht, den hat ein Freund, der Gerhard, nach meinen Plänen gemacht, das war im wahrsten Sinn des Wortes Akkordarbeit. Gerhards Mutter ist vor Kurzem gestorben und da hat er ihre Wohnung auflösen müssen. Und von da brachte er zwei Latten, die waren im rechtn Winkl zusammen gemacht und hingen an der Wand. Als wir die Gewaltdarstellung entfernt hatten, haben die Leisetn für den Kapodaster von und Dicke wie angemessen gepasst.

Als er dann den Kapo,- wißt ihr, die Musiker sagen eigentlich immer nur Kapo dazu - Also, wie er den gemacht hat, hat er gemeint, dass es die gleiche Arbeit wäre, wenn er gleich mehrere auf einmal machen würde. Er muss ja nur die ganze Latte auf einmal ausfräsen und dann zurecht schneiden. Als ich ihm gesagt habe, dass heute an die 80 Leute da sind, hat er gesagt: "Du, so Kapodaster stellen wir in Massenproduktion her, ich mach sie und du verkaufst sie. Und dann stellen wir nicht nur A-Moll-Kapodaster her, sondern in allen Tonarten. Alles, was so gibt, von A-Moll bis Z-Moll, A-Dur bis Z-Dur. Du, das sind 50 verschiedene Kapodaster," hat er gesagt, "da mache ich noch eine Kiste dazu, wo sie alle rein passen. Und dann werden sie als Komplettsatz verkauft."
I moan, verstehts mi ned falsch, i will da mein Auftritt ned zur Verkaufsveranstaltung umfunktioniern, oba ihr verkaffts aa eire CD, warum soll i koan A-Moll-Kapodaster verkaffa und der Kapodaster is wirklich praktisch, i führs eich amol vor.

I moan, i konns ja ned beurteiln, oba is des A-Moll oda ned? Ned? Ja, wos etzt. Kummt Kapodaster vielleicht von kaputt? Is a Kaputt-aster?. Oder hätt i den Kapodaster vorher doch ins Kapodaster-Amt bringa und eichn lassn solln? I hob mia eigens a "O" für oben drauf gmolt, daran konns ned lieng.- Oda, Moment. I muaß den Kapodaster umdrahn - Wia klingts etzt?
Versteht mich bitte nicht falsch, ich will hier meinen Auftritt nicht zur Verkaufsveranstaltung umfunktionieren, aber ihr verkauft auch eure CD, warum soll ich keinen A-Moll-Kapodaster verkaufen und der Kapodaster ist wirklich praktisch, ich führe es euch mal vor.

Ich glaub, ich kann es ja nicht beurteilen, aber ist das A-Moll oder nicht? Nicht? Ja, was jetzt. Kommt Kapodaster vielleicht von kaputt? Ist es ein Kaputt-aster?. Oder hätte ich den Kapodaster vorher doch ins Kapodaster-Amt bringen und eichen lassen sollen? Ich hab mir eigens ein "O" für oben drauf gemalt, daran kann es nicht liegen.- Oder, Moment. Ich muss den Kapodaster umdrehen - Wie klingt es jetzt?
Mid dem Kapodaster hob i oamol de Tonart eigstellt und dann hod se der Fall. I moan, wenn ich eich so zua schau beim Spuin, i hob imma den Eindruck, ihr suachts nach'm richtign Griff. I versteh des aa ned. Manche Musika, i moan so richtige Musika, ned Liedermacher oder so, de schreim ganze Sümpfonieen nur in oana Tonart, und ihr brauchts in oam Lieadl von 3 Minuten 5 vaschiedene Tonarten. Schpuits wos Vanünftigs, dann kemmst mid oam Kapodaster aus.

Stellts eich vor, ihr habts so an Kapodaster. I moan, es gibt doch wirklich Liadl, de san so lang, dass mas garned auswendig lerna ko, und dann gehas aa no über mehrere Seiten. Mid dem Kapodaster konn ma beim Spuin ohne Probleme mid da linken Hend umbladln. Und wenn eich de Stimm ausgeht, dann kennts beim Spuin ebbas tringa.
Mit dem Kapodaster hab ich einmal die Tonart eingestellt und dann hat sich der Fall. Ich meine, wenn ich euch so zu beim Spielen sehe, ich habe immer den Eindruck, ihr sucht nach dem richtigen Griff. Ich verstehe das auch nicht. Manche Musiker, ich meine so richtige Musiker, nicht Liedermacher oder so, die schreiben ganze Symphonieen nur in einer Tonart, und ihr braucht in einem Lied von 3 Minuten 5 verschiedene Tonarten. Spielt etwas Vernünftiges, dann kommt ihr mit einem Kapodaster aus.

Stellt euch vor, ihr habt so einenn Kapodaster. Ich meine, es gibt doch wirklich Lieder, die sind so lang, dass man sie garnicht auswendig lernen kann, und dann gehen sie auch noch über mehrere Seiten. Mit dem Kapodaster kann man beim Spielen ohne Probleme mit der linken Hand umblättern. Und wenn euch die Stimme ausgeht, dann könnt ihr beim Spielen etwas tringen.
I hob mia einfach amol dacht, wenn mia fia oan so an Kapodaster 5 Euro verlanga, is des doch wirklich ned zvui. So a CD von eich kost as zwoa bis dreifache. Und wenn ihr den ganzn Satz mit de 50 Kapodaster kaffst, dann kennst ihr praktisch olle Lieda, des da so gibt, spuin. Fia de daat ma dann mid dem Koffa an Sonderpreis macha. I hob mia übalegt, mia daadns aa lackiern, und zwar A-Moll in rot und Z-Moll in violett und de andern dazwischen in olle Regenbogenfarbn. So findt mas dann a relativ leicht. Da Gerhard sitzt scho dahoam und schnitzt se de Finga wund. I hob eam gsogt, fang scho a mol oo, i verkaaf ois, fia an bledn Spruch sogar mei Großmuada. Und i moan, do is da Gerhard sinnvoll beschäftigt, und vor allem hod er a Verwendung für de Lattn. Ich hab mir einfach mal gedacht, wenn wir für einen Kapodaster 5 Euro verlangen, ist das doch wirklich nicht zuviel. So eine CD von euch kostet das Zwei- bis Dreifache. Und wenn ihr den ganzen Satz mit den 50 Kapodaster kauft, dann könnt ihr praktisch alle Lieder, die es so gibt, spielen. Für den würden wir dann mit dem Koffer einen Sonderpreis machen. Ich hab mir überlegt, wir würden sie auch lackieren, und zwar A-Moll in rot und Z-Moll in violett und die andern dazwischen in allen Regenbogenfarben. So findet man sie dann auch relativ leicht. Gerhard sitzt schon daheim und schnitzt sich die Finger wund. Ich hab ihm gesagt, fang schon mal an, ich verkaufe alles, für einen dummen Spruch sogar mein Großmutter. Und ich meine, da ist Gerhard sinnvoll beschäftigt, und vor allem hat er eine Verwendung für die Latten.
So, etzt muß i eich oba langsam den Kapodaster vorführn und a Lieadl - da is ursprünglich "singa" gstandn, des hob i glöscht, dann is mia oba koa passender Begriff mehr eigfolln fia des, was i etzt mach. Also, das Stickl hoaßt A-Moll. Ihr werds etzt song, des is ja koa Übaraschung, dass a so hoaßt, mid dem Kapodaster. Des stimmt oba ned. Um eich zu erklärn, warum des a so hoaßt, brauchts an kurzn Exkurs ins Bayrische: So, jetzt muß ich euch aber langsam den Kapodaster vorführen und ein Lied - da ist ursprünglich "singen" gestanden, das hab ich gelöscht, dann ist mir aber kein passender Begriff eingefallen für das, was ich jetzt mache. Also, das Stück heißt A-Moll. Ihr werdet jetzt sagen, das ist ja keine Überraschung, dass es so heißt, mit dem Kapodaster. Das stimmt aber nicht. Um euch zu erklärn, warum das so heißt, braucht es einen kurzen Exkurs ins Bayrische:
Beispielsatz:

"Es war amol, do war as Rotkäppchen oamol unvorsichtig." Habts des midkriagt, für des Deutsche "einmal", gibt's im Bairischn zwoa Wörter: "oamol", also wirklich nur einmal und "amol", also irgendwann mal. In mein Liadl kummt des "amol" immer wieder vor, und zu "amol" spui i bezeichnender weis amol dazu. Des is a Liadl für all de, de wo vor lauter Pflichtn as Leben vergessn. Es is da Lebenslauf von am Lehrer, fangt allerdings scho als Schüler oo. Wenns peinlich wird - da miassts etzt duach.
Beispielsatz:

"Es war amol, do war es Rotkäppchen oamol unvorsichtig." Habt ihr des mitbekommen, für das Deutsche "einmal", gibt es im Bairischn zwei Wörter: "oamol", also wirklich nur einmal und "amol", also irgendwann mal. In meinem Lied kommt das "amol" immer wieder vor, und zu "amol" spiel ich bezeichnenderweise AMol dazu. Das ist ein Lied für all die, die vor lauter Pflichten das Leben vergessen. Es ist der Lebenslauf von einem Lehrer, fängt allerdings schon als Schüler an. Wenn es peinlich wird - da müsst ihr jetzt durch.

Wenn i erscht amol de Schulaufgab gschriem hob,
Wenn i erscht amol de Klass bestandn hob,
Wenn i erscht amol as Abitur hob,
Wenn i erscht amol des Referat gholtn hob,
Wenn i erscht amol de Zwischnprüfung hinta mir hob,
Wenn i erscht amol as Examen hob,
Wenn i erscht amol de Lehrprobe hinta mir hob,
Wenn i erscht amol a Anstellung hob,
Wenn i erscht amol a gscheids Auto hob,
Wenn i erscht amol de Schulaufgab korrigiert hob,
Wenn i erscht amol Zeignisse gschriem hob,
Wenn i erscht amol as Haus fertig hob,
Wenn i erscht amol pensioniert bin,
Wenn i erscht amol hi bin -
Dann hob i fia des ois no so vui Zeit.